W dniu dzisiejszym doszło do przekierowania lotu FR9524 linii Ryanair z Londynu Stansted. Pomimo kilkukrotnych prób podejścia do lądowania silny wiatr oraz warunki ograniczające widoczność spowodowały, iż pilot podjął decyzję o przekierowaniu na lotnisko w Rzeszowie.
W Krakowie lądują Ryanair, Lufthansa, Easyjet ….. z wiatrem, przy silniejszym wiejącym od wschodu (powyżej 13 kt) i przy gorszej widoczności (w Lublinie było 13 kt), wystarczy pośledzić fr24, tam też jest ILS kat1 podejście od wschodu, a w Lublinie polata na wysokości 2 km i odlatuje. Jakby to był Wizzair przynajmniej spróbowałby podejścia od strony ILSa (już był taki przypadek podchodził Wizzair chyba 3 razy z wiatrem, nie udało się ale próbował). Poza tym kiedy przekierują jakiś samolot do Lublina, jesienią był dzień kiedy w Lublinie była piękna pogoda a nad Warszawą była mgła niepozwalająca lądować nawet przy ILS 2, przekierowywano samoloty do Krakowa, Rzeszowa, Katowic, gdzie nie było tak dobrej pogody jak w Lublinie. Lublin omijano szerokim łukiem.
przy takich warunkach właśnie Ryanair wylądował w Rzeszowie bez ILSa:
Lokalizacja: EPRZ Rzeszów Jasionka
Czas: 19:30 UTC
Średni kierunek wiatru: 100 °
Średnia prędkość wiatru: 15 węzłów
Widzialność: 8 kilometrów
Opad: śnieg
Intensywność: słaba
Pierwsza warstwa chmur: 1/8 do 2/8, wysokość podstawy 1000 FT
Druga warstwa chmur: 5/8 do 7/8, wysokość podstawy 3000 FT
Temperatura powietrza: -7 °C
Temperatura punktu rosy: -8 °C
Ciśnienie QNH: 1006 hPa
Stan drogi startowej:
Wskaźnik drogi: 27
Rodzaj pokrycia drogi: ubity lub zwalcowany śnieg
Rozległość zanieczyszczenia drogi: mniej niż 10% drogi startowej zanieczyszczone (pokryte)
Głębokość pokrycia drogi: brak danych
Współczynnik sczepności / hamowanie: hamowanie dobre
Czy w Lublinie były gorsze? Czy pilot był gorszy?
Ale Kraków to przecież taka polska mekka, a Lublin zabita dechami prowincja. Wciąż jednak są żywe takie stereotypy.
Przypadkiem widziałem jak samolot krążył nad Lublinem, on w ogóle nie próbował lądować. To jest bardzo dziwne, może komuś na tym zależy.
Pilot Ryanair powinien obejrzeć lądowanie Wizaira 28,01 nawet radar nie zdążył z przyziemieniem, i po wylądowaniu bez nawrotki.
Czyli wygląda na to, że WIZZAIR ma lepszych pilotów. Szkoda, że z Lublina są tylko 2 połączenia tego przewoźnika!
zgadzam się z tobą Wizzair próbuje lądować, jak widzi że nie wyjdzie odlatuje, a Ryanair przyleci zrobi kilka kółek i odlatuje. W tym przypadku jakie były próby podejścia do lądowania, żadne. Nie obniżył się nawet do tych 500 m. Myślę że Wizzair wylądowałby bez problemu.
Oby więcej takich artykułów!
You must log in to post a comment.