Zamieszanie po informacji o nowym połączeniu Wizz Air – Eindhoven zamiast Brukseli ?

11
3290

Zwykle staram się wstrzymywać z ogłaszaniem nieoficjalnych i niepotwierdzonych informacji jednak w tym przypadku ze względu na spore zamieszanie jakie powstało po publikacji wiadomości o nowym połączeniu Wizz Air do Eindhoven z Lublina postanowiłem zrobić wyjątek.

Po otrzymaniu oficjalnego komunikatu prasowego dla mediów z agencji obsługującej węgierskiego przewoźnika niezwłocznie opublikowałem wpis o nowym połączeniu. W treści komunikatu nie było słowa iż nowe połączenie ma zastąpić dotychczasowe loty na belgijskie lotnisko Bruksela – Charleoi, taką informację przekazały zaś media takie jak serwis pasazer.com oraz Kurier Lubelski. Od razu próbowałem zweryfikować prawdziwość tej informacji w agencji u źródła jednak bezskutecznie. Niepokój wzbudziły doniesienie użytkowników SkyscraperCity o modyfikacji rozkładu dostępnego na stronie www przewoźnika. Ostatecznym dowodem była informacja od Wizza o odwołaniu mojego lotu do LUZ-CRL-LUZ planowanego na 12-29.02.2016. W związku z powyższym możemy z dużą stanowczością stwierdzić, iż prawdą jest że połączenie do Eindhoven zastąpi trasę do Brukseli-Chareloi w rozkładzie linii Wizz Air z Lublina. Na chwilę obecną niejasne jest tylko co będzie się działo w terminie od zakończenia lotów do Brukseli a rozpoczęciem lotów do Eindhoven (okres od 11 stycznia do 25 marca).

Pomimo, iż sam korzystałem już dwukrotnie z połączenia LUZ-CRL i wiadomość o zamianie połączenia nie jest dla mnie najlepsza to dla większości z podróżujących powinno być odwrotnie. Połączenie do Eindhoven jest bardziej uniwersalne i służyć będzie nie tylko mieszkańcom południowej Holandii ale również wschodniej Belgii (odległość do Brukseli to około 140 km, z Charleoi odległość wynosi około 70 km) oraz zachodniej części niemieckiego Zagłębia Ruhry. Lista możliwości przesiadkowych wydaje się również większa z portu Eindhoven niż z Charleoi.


W całej tej sytuacji szkoda jedynie zamieszania informacyjnego oraz podróżnych których rezerwacje do CRL zostały anulowane. W przypadku pojawienia się nowych wiadomości poinformujemy Was o tym fakcie w osobnym wpisie na stronie.

Poprzedni artykułWzmożony świąteczny ruch w Porcie Lotniczym Lublin
Następny artykułFotograficzne podsumowanie roku 2015 na LUZie

11 KOMENTARZE

  1. w zimie nie będzie żadnego połączenia, Bruksela została skasowana, ciekawostką jest to, dlaczego, czy aż tak mało osób chciało latać tą trasą? Obawiam się że to samo może czekać Glasgow, a wtedy z bazą wizzara może być problem.

    • obłożenie nie było złe ale przewoźnik stwierdził, że może być lepsze dlatego zmiana na kierunek bardziej uniwersalny, który będzie również obsługiwał wschodnią Belgię (Brukselę również) oraz zachodnią część niemieckiego Zagłębia Ruhry no i oczywiście Holandię

  2. Szkoda ze przewoznik nie wymyslil sobie tego wczesniej, nam „brukselczykom” jest teraz smutno… Mam bilety (anulowane lub przeniesione) na Wielkanoc i co… :-(((

    • no cóż widać że wizzair jest nieprzewidywalny, dziś połączenie jest za tydzień już nie ma, dziś baz jest za miesiąc możne nie być. Mogli to połączenie zostawać, okres zimowy nie jest wiarygodny, a w letnim nie było możliwości sprawdzić.

        • prawo przewoźnika do zmiany trasy – ok ale czy jest dobrze jak się kasuje tracę z tygodnia na tydzień, mógł Brukselę pozostawić do marca

          • zawsze taka zmiana bedzie powodowala komplikacje niezaleznie od terminu ogloszenia – mnie ciekawi co bedzie sie dzialo z samolotem w przerwie pomiedzy zakonczonymi lotami do Brukseli a rozpoczeciem do Eindhoven

  3. samolot będzie stał na płycie lotniska w Lulinie, przecież nie poleci gdzieś na inne lotnisko bo to nie będzie opłacalne.

  4. można zadać pytanie co będzie robił samolot po skasowaniu jednego lotu do Glasgow. Tak się zastanawiam dlaczego pozostawili tylko jeden lot w tygodniu. Czy było aż tak źle, tak nieopłacalnie, że skasowali ten lot.

  5. Może zwiększą częstotliwość lotów do Londynu Luton, wykorzystując ten dodatkowy samolot. Chyba tam lata jednak najwięcej osób z Lubelszczyzny.

  6. Wizz air robi co mu sie podoba. Wcale nie liczy sie z potencjalnym klientem. Latalam pare razy ta trasa i zawsze byl komplet. Przeciez pomiedzy Warszawa a Rzeszowem jest 451km (pociagiem) a Polska wschodnia nie bedzie wcale obslugiwana po anulacji trasy Lublin – Bruksela (Charleroi)- Lublin. Uwazam ze jest to nieuczciwe ze strony Wizz air. Po pierwsze nie ma oficjalnych komunikatow, likwiduje sie linie po cichu, a po drugie namawia sie ludzi na wykupywanie np. Wizz Privilege PassWizz Priority BoardingWizz FlexWIZZ Discount Club a potem likwiduje sie transport. Nie zamierzam leciec z Wizz air do Eindhoven czy gdziekolwiek. Jest dla mnie nieuczciwym przewoznikiem

Leave a Reply